2010. március 22., hétfő

Mozi

Kivettünk három filmet a videotékából a hétvégére. Kettő is elég lett volna, de Beni ragaszkodott hozzá, hogy ő is választhasson valamit. Szóval, ő kiválasztotta a Fel! című filmet. Vasárnap meg is néztük. Ő nagyon félt a kutyáktól és alig bírta kordában tartani az izgatottságát, hogy vajon megússzák-e a főhősök a különböző kalandokat.

Engem az egész film úgy, ahogy van, nyomasztott. Főleg az a visszatérő kép, ahol a főhős öregember, akinek az égvilágon senkije sincs már, a derekára kötött madzag segítségével mindenhova maga után húzza élete fő művét, a házát. Annyira, de annyira nyomasztónak és szomorúnak találtam ezeket a képeket, hogy fel sem bírtam fogni, hogy hogyan lehetett ezt a filmet gyerekeknek szánni.

Kivettük még a Becstelen Brigantikat. Hát, tudom, nekem semmi se jó, de eleve a naturális erőszak annyira elborzasztott, hogy már az elejétől fogva tele voltam előítéletekkel. Mindenesetre, hamár, akkor inkább a Kutyaszorítóban...

10 megjegyzés:

Nils Holgersonné írta...

nekem a Kutyaszoritoban is sok volt, ezert meg nem mertem megnezni a becstelen brigantykat.

A Fel! viszont nalunk nagy kedvenc. szines, kalandos, meghato, szeretem, amikor pozitiv iranyba fejlodnek a szemelyisegek. A rajz meg szuper szerintem, szerettem a kisoreg mimikajat. Fura, mennyire mas a velemenyunk! (ugy ertem, amikor nekem valami tetszik, el sem tudom kepzelni, hogy masnak nem - pedig hat ez igy normalis)

ruju írta...

Lehet, hogy csak nagyon filozofikus hangulatban voltam, de van néhány kép (sajnos állókép formában egyet sem találtam), ahol nekem az abszolút magány jött le, és az az erőn feletti küzdelem, amivel vonszolja a házat, szóval összeszorult a szívem... De nem baj, az jó, hogy nektek tetszik. :-)

Azóta gondolkodom egyébként, hogy ki csinált ilyen "vonszolós" filmet felnőtteknek, de nem jut az eszembe :-S

ruju írta...

Wim Wenders?

kukabúvár【ツ】 írta...

Elmentem moziba a lányommal a Fel!-re. Nem bírtuk végignézni. A közepénél FELálltunk és megpróbáltunk kijutni, de ránk zárták az összes ajtót a multiplexben. Végül a kétszárnyas bejáratit téptem FEL. Eltört a zár... :)

ruju írta...

de akkor hol a negyedik megjegyzés? Kukabúvár, nem direkt csinálom, nemtom, mi van...

ruju írta...

na és tádám, megjelent. béna vagyok még mindig. (ja, és nem tudom a youtube-ra se felrakni a hülye hangfájlt :-( )

Emőke írta...

Ruju nekem sem jött be a 'Fel!' én is tisztára befordulok tőle...
Valahogy nagyon elmentek a Pixarosok a filozofálgatás, meg a 'gyártsunk olyan filmet amit érteni kell meg amilyen még nem volt' felé.
Sok, unalmas.

Nekem a két Brad Bird film nagy kedvencem tőlük a 'Hihetetlen család' és természetesen a 'L'ecso'
Vannak még nagyon tuti Pixar filmek mint pl. a 'Szörny Rt.' vagy a 'Verdák' (bár itt a magyar fordítást nagyon elcseszerintették) de a 'Wall-E' is már depressziós s sötét volt nekem, többet könnyeztem rajta mint nevettem...

Nils Holgersonné írta...

a L´ecso nekunk is bejott, a hihetetlen csalad kicsit gyerekes volt, de egyszer megneztem. A Wall-E viszont a masik abszolut kedvenc!! azt hiszem, nagyon masok vagyunk :)

van egy film, persze nem jut eszembe a cime, de abban egy csaladnak vonszoljak el az egesz hazat, mert nem szerettek oket a faluban. Valahol Eszak-Amerikaban. Marmint északon, ahol hideg van.

Nils Holgersonné írta...

megkerestem az imdb-n: The Shipping News (Kevin Spacey, Julianne Moore, Judi Dench, Cate Blanchett), ez az a film, ahol elhuzzak a hazat. Vagy eltoljak? Biztos nem erre gondoltal, mert bar nekem nagy kedvencem, neked biztos nem tetszene :) pedig amolyan happy end, csak addig nem konnyu eljutni.

ruju írta...

Ciki, de lehet, hogy nem is hallottam róla, illetve majd csekkolom én is, de most mennem kell. Tényleg nagyon más az ízlásünk (legalábbis ami a filmeket illeti, :-D): a Wall-E nekünk sem jött be, Verdák és Némó viszont nagyon.