2010. december 8., szerda

Golyó

No, itt a golyó leírása, meg egyáltalán, a füzérhez a praktikák :-D

Kétféle fonallal dolgoztam: Cataniával és Anchor Aristával, valamint három különböző méretű tűvel: a szíveket Catania+Arista mixszel és 4-es tűvel, a golyóbisokat Cataniával illetve Aristával 2-es tűvel, a csillagokat pedig csak Cataniával horgoltam és 3-as tűvel. A csillagok közepe műanyag függönykarikából van, ha jól emlékszem a 16 mm-esből. 

A golyóbisok vattagolyókból lettek, háromféle méretben: 35, 30 és 25 mm-es. A 35 mm átmérőjű bogyót 11 erp-vel kezdtem, 2. sor duplán, 3. sor 1 1x, 1 duplán, 4. sor mindenhova 1x, Aztán ugyanígy fogyasztottam visszafelé. 

A 30 mm átmérőjű bogyót szintén 11-gyel kezdtem, de csak 1 sor szaporítás volt, ha Cataniával horgoltam. Készült Aristából is ez a méret, azt 9 erp-vel kezdtem, és 3 sor szaporítással csináltam, úgy mint a Cataniás nagygolyót. A kicsi golyókat csak Aristával horgoltam körbe, és szintén 9 erp-vel kezdtem, de csak 2 sor szaporítás-fogyasztás lett. A végén néha kifért az erp-s sor, néha viszont rp-vel kellett befejeznem, ez mindig adta magát... 



Egyébként igen, a golyókat nehéz volt megcsinálni, éppen azért, mert valahogy minden egyes darabnál a végén "passzintani" kellett, pedig azt gondoltam volna, hogy egy golyót körbehorgolni sima ügy... Hja, és a másik szívás, a tobozokat átfúrni. Bevallom, ahhoz férfi segítséget kértem, és mindegyik csálé lett. No nem a férfi miatt, hanem mert ha középen fúrtuk meg a tobozokat, akkor szépen leestek róla az "ágai" (vagy minek is hívják azokat...)

1 megjegyzés:

wondrlanding írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.